![]() |
| Start | Beste films ooit | Raad de scene | Raad de film quote | Trailers | Nieuws | Film Recensies |
LET OP!Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd bij het Nationaal Film Forum. Log in of registreer je (gratis). Je vindt op het Nationaal Film Forum recensies van de nieuwste films, filmtrailers, discussies over films, prijsvragen waarbij we de nieuwste DVD's weggeven en veel meer. Al meer dan 5.000 filmliefhebbers gingen je al voor! |
|
|||||||
| Film discussies Ook zo'n goede film in de bioscoop gezien? Of raad je iemand juist die nieuwe film af? Bespreek het hier! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
NFF Crew Member
|
Beste film(s) ooit
Iedereen heeft wel zo zijn favoriete film. Misschien is het The Godfather, The Matrix, Pulp Fiction of misschien is Bridget Jones's Diary wel jou favoriete film! Vertel het ons!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
MovieVillage Cast
|
Re: Beste film(s) ooit
Ik ga voor Shrek. Een films die ik inmiddels al heel erg vaak gezien heb, maar toch elke keer weer opnieuw bij in een deuk lig. Hij blijft voor mij elke keer weer opnieuw geweldig om te kijken.
Maar als ik echt naar de mooiste film moet gaan kijken is dat bij mij Ciske de Rat. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medewerker
|
Anchorman. Prachtige film.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
MovieVillage Figurant
|
Pirates of the Caribbean.. seriously.. ik kan ze elke dag opnieuw kijken =P
no matter what.. behalve deel 3.. dat einde vindt ik nog steeds afgezaagd maar de rest is wel goed.. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
Legends Of The Fall........
zonder meer een van de mooiste ( daarom niet de beste ) films ooit gemaakt .... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
NFF Crew Member
|
Ik heb dan niet echt een best of ... maar films die iedereen zeker een keer moet hebben gezien in z'n leven:
The Shawshank Redemption The Green Mile The Matrix Amélie Finding Nemo Million Dollar Baby Kill Bill American Beauty V for Vendetta |
|
|
|
|
|
#7 |
|
MovieVillage Cast
|
Mijn nummer 1 blijft nog steeds Titanic. Op de een of andere manier raakt die film me op een manier ie geen andere film kan evenaren.
Een mooie nummer 2 is American Beauty, ook een heerlijke film die keer op keer bijzonder blijft. Nummer 3 wordt moeilijk, denk Shawshank Redemption en Sin City op gelijke hoogte ^^
|
|
|
#8 |
|
MovieVillage Cast
|
1) The Shawshank Redemption
2) Road To Perdition 3) American Beauty 4) John Q 5) Spirited Away De rest vind ik lastig in te delen, maar dit vind ik voor mezelf wel een hele duidelijke top5. Heb nog veel meer films die ik erg goed vind, maar die zullen het niet halen bij deze 5 films die veel indruk op me hebben gemaakt. Kwa geluid (muziek) en samenspel tussen de acteurs zitten deze films voor mij gewoonweg perfect in elkaar.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
MovieVillage Scriptschrijver
|
Wat ik de beste films ooit vind, is misschien wel de lastigste vraag om te beantwoorden als filmfreak. Maar de volgende films behoren wat mij betreft allemaal in mijn top 10 (hoewel het er veel te veel zijn natuurlijk
)-Raging Bull -Taxi Driver -25th Hour -The Godfather part 2 -Fight Club -Donnie Darko -Requiem for a Dream -Heat -Princess Mononoke -Aliens -The Fountain -American History X -Robocop -Predator -Pulp Fiction -Fear and Loathing in Las Vegas -Platoon -Full Metal Jacket -Oldboy -Hustle & Flow -Ed Wood -Edward Scissorhands -Ali -Se7en -Grave of the Fireflies -The Thing -The Elephant Man -The Fly -Lost In Translation -Seven Samurai -A Clockwork Orange -The Matrix -The Lord of the Rings trilogie Ik heb me proberen in te houden, maar helaas .
|
|
|
|
#10 | |
|
MovieVillage Figurant
|
Citaat:
Ik heb eigenlijk een langere lijstje gekregen ![]() -Pirates of the Caribbean -Sweeney Todd -The Green Mile -American History X -Edward Siccorhands -Benny & Joon -Sleepy Hollow -Lord of the Rings -Final Fantasy Advent Children -Harry potter reeks -Childplay reeks -Titanic -Phantom of the Opera -Moulin Rouge -Alien vs Predator -Blade -Lemony Snicket A Series of Fortunate events. -Finding Nemo -Toy Story -Disney films.. (Ik ga ze niet allemaal opnoemen want dan ben ik morgen nog niet klaar.. =) )-The Crow -Dances with the Wolves -Robin Hood Prince of Thieves -Matric -Bruce almighty.. Zo iets dus..
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
MovieVillage Cast
|
Citaat:
Vind je dat serieus een van de beste films aller tijden?? Persoonlijk vind ik het pure bagger, en ik denk dat ik niet de enige ben...
|
|
|
|
#12 |
|
MovieVillage Cast
|
Tsja aangezien iedereen met een langere lijst komt maak ik zelf ook een langere want die films vind ik evengoed als de 2 films die ik eerst noemde.
Shrek 1 t/m 3 Ciske de Rat Dangerous minds American beauty Pay it forward The green mile I know my first name is Steven Gone in the night The flood: who will save our children The omen ( oude versie) The shining Brokedown palace The persuit of happyness The Candyman Donnie Darko Child's play A goofy movie The lion king A nightmare on elmstreet Friday the 13th Road to perdition En er zijn nog zoveel goede andere film. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Guest
|
Dit is wel moeilijk... net als de rest heb ik ook niet één film die er echt bovenuit komt...
Maar zeker wel goed (in willekeurige volgorde): - American History X - The Green Mile - Bravehart - Pulp Fiction - Schindler's List - The Pianist - Gladiator - Forrest Gump - Man On Fire - Crash - Million Dollar Baby - Cinderella Man - Hooligans - Twelve Monkeys - Die Hard (alle) Maar er zijn nog meer goede films... |
|
|
|
#14 |
|
NFF Crew Member
|
Ik vergat Babel in mijn rijtje!! Schande.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
MovieVillage Figurant
|
Citaat:
Zoals ik al zei.. Meningen verschillen kan er niks aan doen
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
Teveel om op te noemen:
Op nummer 1 blijft toch Scarface, -My own private Idaho -The people VS Larry Flynt -Fightclub -Rebel without a cause -Requiem for a dream -Bully |
|
|
|
|
|
#17 |
|
MovieVillage Scriptschrijver
|
Goeie lijst Stauff! Vooral Requiem For A Dream, Fight Club en Rebel Without A Cause kan ik me erg in vinden
. Welkom op het forum trouwens!
|
|
|
|
#18 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
Thanx!
Tja mensen schijnen vaker de oudere films te vergeten,ten onrechte want Rebel is een superfilm. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
hmm...
-One Flew Over the Cuckoo's Nest -Lord of the rings Triologie -Sweeney Todd -The Others |
|
|
|
|
|
#20 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
the trillogy van resident evil
zo cool
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
Ja die vond ik ook geweldig en Pulp Fiction en zo zijn er wel meer bijvoorbeeld Sandokan
groetjes |
|
|
|
|
|
#22 |
|
NFF Crew Member
|
Dat niemand "The butterfly effect" nog genoemd heeft... tsk tsk tsk
|
|
|
#23 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
Tsjonge, dat zijn er zoveel...
In ieder geval vind ik ''Lord of The Rings'','' de Harry Potter films''&''Jesus Christ Superstar'' zo mooi dat ik ze keer op keer weer opnieuw bekijk, echt unieke beelden.... Ook Disney vind ik geweldig trouwens, zie steeds weer iets nieuws ! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
Re: Beste film(s) ooit (voor mij althans)
Into the wild
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
Remember the Titans!
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
zoo dan, dat zijn er echt teveel bij mij
ehm Lord of the Rings American history x green mile Dancing with wolves Saving private ryan once upon a time in the west Silence of the lambs scarface Harry pottertjes Requiem for a dream Donnie darko @-Ice- De reden dat ik the butterfly effect niet kies is omdat ik Ashton Kutcher niet geloofwaardig over vond komen in de film, sinds that 70 show vind ik het sowieso al moeilijk om hem serieus te nemen
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
Donnie Darko
Irréversible Calvaire Se7en Festen The Fountain Funny Games The Big Lebowski Magnolia Requiem For A Dream |
|
|
|
|
|
#28 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
Zonder ook maar 1 seconde twijfel:
The last of the Mohicans |
|
|
|
|
|
#29 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
the dark knight en ja The butterfly effect vind ik in het lijstje passen
![]() kan hier heel het forum vol zetten met films die echt de moeite waard zijn |
|
|
|
|
|
#30 |
|
MovieVillage Nieuwkomer
|
The Flying Deuces van laurel and Hardy, echte pioneers is een film uit 1939....
the great dictator van charlie chaplin |
|
|
|
![]() |
| Discussietools | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Welke film wint de Oscar voor beste film? | Redactie | And the Oscar goes to.... | 3 | 20 februari 2007 19:54 |
| COLUMN: De beste momenten om een film te kijken | Kitty Schouten | Columns | 5 | 17 september 2006 18:31 |
| NIEUWS: Jason Stathams meest vermoeiende film ooit | Bluehawk | Het Laatste Film Nieuws | 3 | 12 augustus 2006 13:22 |
| Nieuws: Film kijken populairder dan ooit | Deb | Het Laatste Film Nieuws | 1 | 11 april 2006 01:02 |
| Nieuws: Filmcritici kiezen 'Capote' tot beste film | Deb | Het Laatste Film Nieuws | 2 | 8 januari 2006 20:48 |